Βιβλιοθηκη

Το ταξίδι στο μέλλον ξεκινάει από το σχολείο

Βιβλιοθηκη

4ο Γενικό Λύκειο Χαλκίδας: βιβλιοθήκη: μια πολυλειτουργική αίθουσα
   
    τι είναι
    η  βιβλιοθήκη – σπουδαστήριο του σχολείου μας (προσπαθεί να) είναι μια αίθουσα πολυλειτουργική∙
    φιλοξενεί αρκετούς τίτλους βιβλίων• αρκετά απ’ αυτά μπορεί να τα δανειστεί ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης∙ επομένως είναι βιβλιοθήκη∙
    φέτος, μετά από τα σχετικά άνυδρα προηγούμενα χρόνια, εμπλουτίζεται με προσφορές βιβλίων από  φίλους τού σχολείου (βιβλιοπωλών και άλλων), χωρίς να παραγνωρίζουμε το διαρκές ανάλογο ενδιαφέρον και την αγάπη αρκετών συναδέλφων μας∙
    αλλά δεν είναι μόνο βιβλιοθήκη∙
    κυρίως την αξιοποιούμε ως αίθουσα διδασκαλίας με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων:
    διαθέτει προβολέα, επιφάνεια προβολής (οθόνη) και ηλεκτρονικό υπολογιστή συνδεμένο στο διαδίκτυο∙
    μπορεί κάποιος, επίσης, να αξιοποιήσει αρκετούς τίτλους ψηφιακού υλικού (cd-rom) με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, υποβοηθώντας τη διδασκαλία του μαθήματός του∙
    όλες οι ειδικότητες (Αγγλικής Γλώσσας, Βιολόγοι... Φιλόλογοι, Χημικοί) την αντιλαμβάνονται ως εναλλακτική δυνατότητα που ανανεώνει τη διδασκαλία και εμπλουτίζει την παιδαγωγική σχέση∙
    δεν έχει επίσημο χαρακτήρα Βιβλιοθήκης ΕΠΕΑΕΚ, και γι΄αυτό δεν απαιτεί την απασχόληση, με απαλλαγή από διδακτικά ή εξωδιδακτικά καθήκοντα, συγκεκριμένου συναδέλφου (επιμορφωμένου) ή βιβλιοθηκονόμου για τη λειτουργία της∙
    η λειτουργία και η χρήση της είναι αποτέλεσμα υπεύθυνης συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων, με ανάθεση της τυπικής ευθύνης από το Σύλλογο Διδασκόντων στο γράφοντα∙
    τρεις στιγμές από την διαδρομή της  μέχρι σήμερα
    το ξεκίνημά της: Μάιος – Ιούνιος (και καλοκαίρι) 2008 με διευθυντή τον κ. Γιάννη Μόκα, οι συνάδελφοι Γιάννης Κατσάνος και Γρηγορία Χατζημιχαήλ, με τη συμπαράσταση της υποδιεθύντριας κ. Ξανθής Φουσέκα, σχεδιάζουν και προχωρούν στη μετατροπή της αίθουσας σε βιβλιοθήκη με την εγκατάσταση σχετικών επίπλων, την καταγραφή, ταξινόμηση και τοποθέτηση των πρώτων τίτλων... πρόκειται για τη γέννηση∙
    η ψυχή της: στη δημιουργία της εξαρχής συμβάλλει, συνεργαζόμενος ολόκληρο το καλοκαίρι με τους συναδέλφους, ο Παναγιώτης Κύριλλος, μαθητής Α’ Λυκείου 2008-09, απόφοιτος το 2011 και στη συνέχεια φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά∙
    η έγνοια του Παναγιώτη για την αναβάθμιση της αίθουσας ήταν συνεχής και έντονη, εμμονική∙ επομένως ήταν λογικό οι εξαιρετικές του ικανότητες στις ηλεκτρονικές και ψηφιακές τεχνολογίες σε συνάρτηση με την επίλυση πρακτικών προβλημάτων με χαρακτηριστική άνεση, που σε έκανε να τον θαυμάζεις,  να οδηγήσουν στη συνεχή αναβάθμιση της λειτουργίας του σπουδαστηρίου - βιβλιοθήκης∙
 
    η στέγη μας: στην αίθουσα αυτή λοιπόν, που φιλοξενεί διδασκαλία μαθημάτων από το Φθινόπωρο του 2009 και εξής, γεννιέται το μαθητικό ιστολόγιο  e-postego.gr (δες: http://archive.e-postego.gr/, το Γενάρη του 2010∙
    πρόκειται για ιστολόγιο μαθητών, χωρίς καθηγητικό έλεγχο∙
    είναι δύσκολο να μιλήσουμε για το υπόστεγο∙ μια στέγη για να στεγάσουμε τα όνειρά μας, όπως είχαμε πει τότε∙  μια σκεπή που προστατέψαμε τις ψυχές μας, όπως λειτούργησε ουσιαστικά∙
    μπορεί κάποιος στην παραπάνω διεύθυνση (υπερσύνδεσμο) να ιχνηλατήσει την πορεία του και την παρέμβασή του στο χαοτικό κόσμο του διαδικτύου∙
    αξίζει μόνο να αναπολήσουμε τη λειτουργία του διαδικτυακού ραδιοφώνου του e-postego.radio.gr (2010-11, 2011-12): μαθητές του 4ου Λυκείου εκτός από το ιστολόγιό τους εκπέμπανε, όχι ερτζιανά, αλλά διαδικτυακά, από Παρασκευή βράδυ μέχρι Κυριακή βράδυ για δυο χρόνια∙

    οι γραφές των οριζόντων και οι ορίζοντες του λόγου και της πράξης...
    το Σχολείο κι ο Δάσκαλος δεσμεύονται από την υποχρέωση να προετοιμάσουν το μέλλον με τον καλύτερο τρόπο, γι’ αυτό, ίσως, και μας απορρόφησε το παρελθόν υπερβολικά∙
    η αδρή χαρτογράφηση όμως του παρελθόντος, εκτός από την ενημέρωση του κοινού, αποτελεί και μια δέσμευση για τις  επιλογές μας από δω και μπρος∙ για τις πρωτοβουλίες που αξίζει και οφείλουμε να αναλαμβάνουμε συνεχώς, όντας δάσκαλοι και πολίτες, ειδικά τώρα που ο ορίζοντας μπορεί να ανοίγει ολοένα και περισσότερο∙
    σ’ αυτές τις προσπάθειες μας η βιβλιοθήκη θα (προσπαθήσουμε να) μας είναι πολύ χρήσιμη

                                Θ. Μ.
                4ο γενικό λύκειο Χαλκίδας, 10 του Οκτώβρη 2017




ένα e-postego που προσπαθεί να δείχνει  τον ουρανό

οι δάσκαλοι άλλοτε χρειαζόμαστε  καινούργιες δυνατότητες να  κι άλλοτε  ψάχνουμε εργαλεία να ανανεώσουμε την πράξη μας...
το μάθημα, ίσως, αυτοκαταργείται μέσα από την ατέρμονη αυτοεπανάληψή του

μια στέγη για τα μικρά, ταπεινά παιδαγωγικά μας όνειρα
κυψέλη
εναλλακτική
λόγος

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ