27/6/2021
Α5: Κι εγω θυμαμαι ... για να εχω μελλον...
ΕΓΩ ΘΥΜΑΜΑΙ... ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΩ ΜΕΛΛΟΝ…
Οι εργασίες μας πραγματοποιήθηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα στην ενότητα Λόγος - Διάλογος με την καθοδήγηση της φιλολόγου μας, κ. Μπαρώτα Ζωής.
Θελήσαμε όμως να συνδυάσουμε τη γλώσσα με την ιστορία και μάλιστα σε μια χρονιά που η ιστορία μας έχει την τιμητική της. Άλλωστε είναι γνωστή η θέση του εθνικού μας ποιητή:
«Εκατάλαβα· θέλεις να ομιλήσουμε για τη γλώσσα· μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;»
Θελήσαμε όμως να συνδυάσουμε τη γλώσσα με την ιστορία και μάλιστα σε μια χρονιά που η ιστορία μας έχει την τιμητική της. Άλλωστε είναι γνωστή η θέση του εθνικού μας ποιητή:
«Εκατάλαβα· θέλεις να ομιλήσουμε για τη γλώσσα· μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;»
Απ’ τον “Διάλογο ποιητή και σοφολογιώτατου” του Διονυσίου Σολωμού.
Γιορτάζουμε φέτος λοιπόν - όπως είναι γνωστό - τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και κατ΄επέκταση την απελευθέρωσή μας ως έθνος και τη συγκρότησή μας ως κράτος.
Αξιοποιώντας τις πηγές μας στήσαμε διαλόγους ανάμεσά μας προκειμένου να παρουσιάσουμε τις πληροφορίες που συλλέξαμε με όσο γίνεται πιο ζωντανό και παραστατικό τρόπο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
1.Πριν την Επανάσταση:
Σμπρίνης – Χαλίλι
Τζιμίκος – Φύκας
Τζιμίκος – Φύκας
2.Οικονομικά του Αγώνα
Σιμιτζής – Χαρλαβάνης
Τρεμούλη – Τσεκούρα
Σπύρου - Τσαουσλλάρι
Σουλιωτάκη – Φρουδαράκη
Τοκπασίδης- Τυλιγάδης
Τοτόνι -Τσαϊλά –Τσίμπου
Τρεμούλη – Τσεκούρα
Σπύρου - Τσαουσλλάρι
Σουλιωτάκη – Φρουδαράκη
Τοκπασίδης- Τυλιγάδης
Τοτόνι -Τσαϊλά –Τσίμπου
3. Παιδεία του αγωνιζόμενου έθνους
Τσίλι – Χασάναγα
Ταψή – Φραντζεσκάκη
Ταψή – Φραντζεσκάκη
4.Αφήγηση σαν παραμύθι – Τα τελευταία γεγονότα
Χρονά