27/6/2021
Α4: Εγω θυμαμαι ... για να εχω μελλον...
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α4
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821
Με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση και σε συνδυασμό με την εργασία που έπρεπε να εκπονήσουμε στα πλαίσια του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, σκεφτήκαμε να τιμήσουμε τους προγόνους μας μέσα από τη μελέτη της ιστορίας της επανάστασης και ειδικότερα των πολιτικών και οικονομικών της διαστάσεων.
Όπως λέει και ο ιστορικός Σ. Καργάκος στο ομώνυμο έργο του: «Το ’21 είναι πλάτανος με βαθύ και πυκνό ρίζωμα. Χωρίς μελέτη των ριζών δεν μπορεί να κατανοηθεί ούτε το ύψος ούτε το μέγεθος του δέντρου. Γι’ αυτό η μελέτη του θέλει «σκάψιμο» και «σκύψιμο» πολύ». Επιστρατεύσαμε κι εμείς τις δυνάμεις και τη φαντασία μας και, παρά τις αντιξοότητες της φετινής χρονιάς, μελετήσαμε, προβληματιστήκαμε, παλέψαμε με τις αδυναμίες μας, κοπιάσαμε, για να φωτίσουμε κάτι παραπάνω από το παρελθόν μας, να ανακαλύψουμε άγνωστες πτυχές και να αποδώσουμε όσο καλύτερα μπορούμε ό, τι μάθαμε. Κι ας μην ξεχνάμε πως κι ο δάσκαλος μαθαίνει μαζί με και από το μαθητή…
Ως πηγές χρησιμοποιήθηκαν κυρίως το βιβλίο «Θέματα Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας από τις Πηγές», Γ’ Λυκείου, Ο.Ε.Δ.Β. 1987, και σε κάποιες περιπτώσεις συμπληρωματικά το βιβλίο «Ιστορία του νεότερου και του σύγχρονου κόσμου (από το 1815 έως σήμερα)», Γ’ Λυκείου, ΙΤΥΕ Διόφαντος, 2012. Σε πρώτη φάση, οι μαθητές μελέτησαν τα θέματά τους με βάση συγκεκριμένες ερωτήσεις που τους δόθηκαν και σε δεύτερη φάση δημιούργησαν διαλόγους μεταξύ πραγματικών ή φανταστικών προσώπων ώστε να δοθεί περισσότερη ζωντάνια στο λόγο και να κινητοποιηθεί η φαντασία τους.
Ένα δείγμα αυτής δουλειάς παραθέτουμε μέσα από τα κείμενα διαλόγων που ακολουθούν.
Ευχαριστώ τη συνάδελφο Ζωή Μπαρώτα που πρόσφερε την έμπνευσή της και όλους τους μαθητές για την πολύ καλή συν-εργασία .
Η καθηγήτρια
Ελευθερία Παπαθανασίου